Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną (Regulamin) „MGHost”
z dnia 28.10.2024 r.



§1 Postanowienia ogólne

  1. Postanowienia zawarte w niniejszym Regulaminie, stanowią regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 ze zm.; dalej „Ustawa”), wykonywanych przez MGHost Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, adres: ul. Kowalska 5/203, 90-145 Lublin, posiadającą NIP: 9462745331 REGON: 529719240, KRS: 0001128847, zwaną dalej jako „Usługodawca”.

  2. Podstawowe definicje:

    1. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach serwisu mghost.pl, określający zasady korzystania przez Usługobiorcę z Usług świadczonych przez Usługodawcę w ramach Serwisu,

    2. Usługodawca – MGHost Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, adres: ul. Kowalska 5/203, 20-115 Lublin, posiadającą NIP: 9462745331 REGON: 529719240, KRS: 0001128847, adres poczty elektronicznej: contact@mghost.pl, świadcząca Usługi określone w Regulaminie, bez jednoczesnej obecności Stron, na zasadach opisanych w Regulaminie.

    3. Usługobiorca – osoba fizyczna (w tym Konsument), osoba prawna, lub jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, lecz wyposażona w zdolność do czynności prawnych, która zawarła z Usługodawcą Umowę, korzystająca z Usług świadczonych przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu i na zasadach określonych w Regulaminie,

    4. Strony – Usługodawca i Usługobiorca,

    5. Serwis – strona internetowa stanowiąca własność Usługodawcy, dostępna pod adresem mghost.pl, za pomocą której Usługodawca świadczy Usługi na rzecz Usługobiorców,

    6. Usługi – Usługi hostingowe oraz pozostałe usługi świadczone przez Usługodawcę w ramach Serwisu, na zasadach i warunkach określonych w Regulaminie,

    7. Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, zawierana bez jednoczesnej obecności Stron, przy wykorzystaniu sieci telekomunikacyjnej, na podstawie której Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usługi na rzecz Usługobiorcy – na zasadach opisanych w Regulaminie, zaś Usługodawca zobowiązuje się do zapłaty Ceny na rzecz Usługodawcy,

    8. Użytkownik – każdy, kto korzysta z Serwisu, w tym Usługobiorca,

    9. Formularz – formularz rejestracyjny dostępny w Serwisie, wykorzystywany w procesie Rejestracji,

    10. Rejestracja – czynność polegająca na podaniu danych, w tym Danych Osobowych, niezbędnych do założenia Konta w Serwisie i korzystania z Usług,

    11. Konto – indywidualne konto Usługobiorcy, utworzone w wyniku Rejestracji, za pomocą którego Usługobiorca może korzystać z wszelkich funkcji dotyczących wykupionej Usługi,

    12. Płatność – czynność dokonywana przez Usługobiorcę, polegająca na zapłacie Ceny należnej Usługodawcy, z tytułu Umowy,

    13. Cena – kwota należna Usługodawcy od Usługobiorcy za świadczoną Usługę, wynikająca z Cennika,

    14. Cennik – zestawienie Cen należnych Usługodawcy z tytułu danej Usługi, stanowiące integralną część Regulaminu,

    15. Dane osobowe Usługobiorcy – informacje o charakterze osobowym, dotyczące Usługobiorcy, podawane przez Usługobiorcę przy Rejestracji i przetwarzane przez Usługodawcę w celu wykonania Umowy,

    16. Awaria – nieplanowana i nieprzewidziana przerwa w dostępności Usług, następująca z przyczyn niezależnych od Usługodawcy,

    17. Przerwa techniczna – brak dostępności Usług poza Siecią, związany z koniecznością przeprowadzenia prac konserwacyjnych, zaplanowany i zapowiedziany przez Usługodawcę z co najmniej 12-godzinnym wyprzedzeniem.

    18. Umowa powierzenia – umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych zawierana jest pomiędzy Usługobiorcą, pełniącym rolę podmioty powierzającego dane osobowe a Usługodawcą, pełniącym rolę podmiotu przetwarzającego, której zawarcie jest niezbędne w celu prawidłowego świadczenia Usługi hostingowej.

  3. Świadczenie oraz korzystanie z Usług dostępnych za pomocą Serwisu odbywa się przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, zgodnie z Ustawą.

  4. W celu korzystania z Usług niezbędnym jest posiadanie urządzenia z dostępem do sieci Internet oraz przeglądarką internetową, obsługującą szyfrowane połączenia SSL, a także skrzynki pocztowej e-mail. W celu prawidłowego funkcjonowania Serwisu komputer lub urządzenie Użytkownika powinno mieć włączoną obsługę plików typu „Cookies”.

  5. Korzystanie z Usług może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie. Korzystanie z Serwisu jest możliwe 24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu. Serwis zastrzega sobie prawo do robienia przerw technicznych celem poprawy funkcjonalności Serwisu oraz naprawy błędów.

  6. Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu, w szczególności przez rozpoczęciem korzystania z Usług, Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu oraz stanowiącą jego integralną część Polityką Prywatności i zaakceptować postanowienia w nich zawarte. W przypadku, jeśli Użytkownik zamierza korzystać z Usługi hostingowej, jest zobowiązany także zapoznać się z treścią Umowy powierzenia i zaakceptować postanowienia w niej zawarte.

  7. Użytkownik jest zobowiązany do powstrzymania się od jakichkolwiek działań naruszających prawa własności intelektualnej Usługodawcy oraz od jakichkolwiek działań mogących utrudnić, lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że jakiekolwiek działanie polegająca na próbie destabilizacji Serwisu może zostać uznane za przestępstwo w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz.U.2017.2204 ze zm.).

  8. Użytkownik nie może anonimowo korzystać z Usług dostępnych w Serwisie.

  9. Usługobiorca zobowiązany jest do powstrzymania się od dostarczania, w jakiejkolwiek formie, treści o charakterze bezprawnym.

  10. Usługodawca oświadcza, że zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Usługobiorcy w sposób rzetelny i odpowiadający obowiązującym przepisom prawa, zasadom współżycia społecznego oraz w sposób uregulowany w tym Regulaminie.



§2 Rejestracja Użytkownika i Warunki zawierania Umowy

  1. Stosunek umowny pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą może zostać nawiązany w drodze zamówienia złożonego za pośrednictwem strony internetowej mghost.pl.

  2. Bezpośrednio przez złożeniem zamówienia, Usługodawca dostarcza Użytkownikowi informacje dotyczące:

    1. wybranej oferty i jej głównych cech,

    2. wszystkich należnych płatności na rzecz Usługodawcy,

    3. czasu trwania Umowy i zasad jej wypowiadania,

    4. warunków, na jakich zostaje zakupiona Usługa.

  3. W celu korzystania z Usługi, niezbędnym jest dokonanie Rejestracji. Po dokonaniu Rejestracji, możliwe jest złożenie zamówienia na wybraną Usługę.

  4. Rejestracja Użytkownika dokonywana jest poprzez wypełnienie Formularza rejestracyjnego dostępnego pod adresem mghost.pl, skutkującym utworzeniem Konta klienta.

  5. Formularz zawiera pola oznaczone jako „*”, których wypełnienie jest obowiązkowe.

  6. Wypełniając Formularz rejestracyjny i przesyłając go do Usługodawcy, Usługobiorca oświadcza, że:

    1. wyraża dobrowolną zgodę na zawarcie Umowy,

    2. podane w Formularzu Dane osobowe Usługobiorcy są kompletne oraz zgodne ze stanem faktycznym i nie powodują naruszenia praw osób trzecich oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa,

    3. zapoznał się z treścią Regulaminu oraz Polityką Prywatności i Cennikiem, stanowiącymi integralną część Regulaminu, oraz akceptuje postanowienia w nich zawarte,

    4. zapoznał się z treścią Umowy powierzenia oraz akceptuje postanowienia w niej zawarte,

    5. zobowiązuje się przestrzegać postanowień Regulaminu oraz stanowiącej jego integralną część Polityki Prywatności, a także postanowień Umowy powierzenia.

  7. Złożenie zamówienia w powyższy sposób jest równoznaczne z zawarciem Umowy.

  8. Usługodawca uzależnia zawarcie Umowy od podania danych osobowych niezbędnych do jej zawarcia, które mogą być następujące:

    1. imię i nazwisko,

    2. adres e-mail,

    3. hasło,

    4. adres,

    5. numer telefonu,

    6. PESEL i/lub NIP.
      Część z ww. danych może być wymagana jedynie opcjonalnie i nie warunkować możliwości założenia Konta. W przypadku niektórych Usług, może być konieczne podanie dodatkowych danych.

  9. Usługodawca zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia przez Użytkownika dodatkowych dokumentów w razie powzięcia uzasadnionej wątpliwości co do prawdziwości lub poprawności przekazanych przez niego w trakcie Rejestracji Danych osobowych.

  10. Usługodawca może odmówić realizacji Umowy w przypadku, gdy formularz rejestracyjny jest niekompletny, lub zawiera nieprawdziwe dane, bądź dane budzące uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości. W takim przypadku, Usługodawca uprawniony będzie również do usunięcia Konta Klienta – po wcześniejszym wezwaniu Użytkownika do usunięcia wskazanych przez Usługodawcę nieprawidłowości w powyższym zakresie.

  11. Usługobiorca zobowiązuje się dołożyć należytej staranności w celu zabezpieczenia poufności nadanego w toku rejestracji Loginu oraz Hasła Konta. Udostępnienie tych danych podmiotom trzecim może nieść za sobą istotne, negatywne konsekwencje dla Usługobiorcy. Usługodawca nie ponowi odpowiedzialności za udostępnienie przez Usługobiorcę danych dostępowych do Konta podmiotom trzecim.

  12. Użytkownik, który dokonuje wypełnienia Formularza w imieniu innego Użytkownika, oświadcza, iż uzyskał bezpośrednią i udokumentowaną zgodę Użytkownika na zawarcie w jego imieniu i na jego rzecz Umowy o świadczenie Usług.

  13. Umowa na poszczególne Usługi zawierana jest na czas trwania tych Usług wynikający ze specyfikacji Usług i/lub Cennika.

  14. Usługodawca oświadcza, że będzie przetwarzać Dane osobowe podane przez Usługobiorcę jako administrator w celu realizacji Umowy oraz, w przypadku uzyskania dodatkowych, odrębnych zgód, w innych celach objętych treścią ww. zgód. Usługobiorca ma prawo m.in. do:

    1. dostępu do Danych,

    2. sprostowania Danych,

    3. usunięcia, lub ograniczenia przetwarzania Danych,

    4. sprzeciw wobec przetwarzania Danych,

    5. przeniesienia Danych,

    6. wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Szczegółowe uprawnienia Usługobiorcy w zakresie związanych z przetwarzaniem jego Danych przez Usługodawcę określa polityka prywatności. Podanie przez Usługobiorcę Danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu zawarcia Umowy.

  15. Usługodawca przewiduje powierzenie przetwarzania Danych osobowych Usługobiorcy podmiotom trzecim, z którymi współpracuje w celu zapewnienia ciągłości usług (wystawianie faktur VAT, dostawcy usług płatniczych, rejestracja domen itp.).

  16. Usługobiorca zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu, Regulaminów szczególnych oraz innych dokumentów, do których one odsyłają:

    1. Regulamin usług hostingowych – dostępny tutaj,

    2. Regulamin usług VPS – dostępny tutaj,

    3. Regulamin domen – dostępny tutaj.

  17. W przypadku, gdy z Usług korzysta inny podmiot, Usługobiorca zobowiązany jest zapoznać go z treścią Regulaminu, Regulaminów szczególnych oraz innych dokumentów, do których one odsyłają. Usługobiorca ponowi odpowiedzialność za wszelkie działania, lub zaniechania innego podmiotu korzystającego za jego przyzwoleniem z zamówionych przez niego Usług, tak jak za działania lub zaniechania własne.



§3 Płatności

  1. Usługobiorca zobowiązuje się do wnoszenia opłat za Usługi w formie przedpłat, w terminie wskazanym na fakturze proforma, wysyłanej na podany w procesie rejestracji Konta adres poczty elektronicznej e-mail Usługobiorcy. Zamówienie Usługi może określać inne terminy płatności za Usługi.

  2. Wpłaty za Usługi należy wnosić za pośrednictwem przelewu bankowego, lub przekazu pocztowego na rachunek bankowy Usługodawcy, lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych, wskazanego przez Usługodawcę. Datą dokonania płatności jest dzień zaksięgowania należności wynikającej z faktury (lub faktury proforma) na rachunku bankowym Usługodawcy.

  3. Datą rozpoczęcia realizacji Usługi jest data uznania na rachunku bankowym Usługodawcy pełnej kwoty określonej na fakturze, chyba że przepisy Regulaminów szczególnych, lub innych dokumentów, do których one odsyłają, lub też Zamówienie stanowią inaczej, lub też od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.

  4. Po zaksięgowaniu wpłaty w systemie księgowym, Usługodawca wystawia Usługobiorcy fakturę VAT i przesyła na wskazany w procesie wypełniania formularza rejestracyjnego adres poczty elektronicznej e-mail.

  5. Rozliczenia transakcji kartą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem PayU.pl, Przelewy24.pl, Paysafecard.com, CashBill.pl, Paypal.com, Stripe.com, lub CoinPayments.net.

  6. Akceptacja niniejszego Regulaminu jest jednoznaczna z wyrażeniem akceptacji Usługobiorcy na przesyłanie mu przez Usługodawcę faktur VAT drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w Koncie klienta.

  7. Wysokość pierwszej opłaty abonamentowej wynika z cennika obowiązującego w dniu Rejestracji, zaś w przypadku ofert abonamentowych, za kolejne okresy abonamentowe z cennika obowiązującego na 21 dni przed zakończeniem poprzedniego okresu abonamentowego. Wszelkie późniejsze zmiany cennika nie mają wpływu na wysokość opłaty abonamentowej na nowy okres abonamentowy i będą miały zastosowanie jedynie od następnego okresu abonamentowego. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości opłat za Usługi oraz wprowadzania nowych ofert, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Uiszczona opłata jest wiążąca dla Stron, a wprowadzone zmiany nie mają wpływu na Usługi wykupione przed ich wejściem.

  8. Termin płatności za kolejny okres abonamentowy Usługi upływa w ostatnim dniu mijającego okres abonamentowego Usługi.

  9. Nieterminowe wnoszenie opłat przez Usługobiorcę może skutkować naliczaniem odsetek za każdy dzień opóźnienia w wysokości odsetek ustawowych.

  10. Usługodawca wystawi fakturę pro forma na kolejny okres abonamentowy na 14 dni przed zakończeniem opłaconego okresu abonamentowego Usługi. Upływ opłaconego okresu abonamentowego oraz niedokonanie przez Usługobiorcę zapłaty za kolejny okres abonamentowy w terminie 14 dni przed upływem opłaconego okresu abonamentowego skutkuje blokadą Usługi do czasu uregulowania należności. W przypadku otrzymania należności w okresie blokady, Usługa zostanie niezwłocznie odblokowana. Brak zapłaty w okresie blokady skutkuje usunięciem Usługi oraz wszystkich danych na niej zawartych.

  11. Dokonanie płatności jest równoznacznie z wyrażeniem przez Usługobiorcę zgody na wystawienie faktury VAT bez podpisu Usługobiorcy. Faktura VAT wystawiana jest przez Usługodawcę w terminie 7 dni od dokonania płatności i zostaje wysłana do Usługobiorcy na adres poczty elektronicznej e-mail podany podczas Rejestracji.

  12. Usługodawca umożliwia Usługobiorcom zmianę wykupionego abonamentu Usługi na niższy, lub wyższy w trakcie świadczenia tej Usługi. W przypadku zmiany abonamentu na wyższy, Usługobiorca zobowiązany jest dopłacić brakującą różnicę ceny. Abonament zostaje zmieniony po dokonaniu dopłaty różnicy ceny, z zastrzeżeniem ust. 2 powyżej. W przypadku zmiany na tańszy abonament, różnica w cenie nie jest zwracana Usługobiorcy.

  13. Usługobiorca ma możliwość otrzymania faktury w formie tradycyjnej. W tym celu powinien zgłosić Usługodawcy żądanie w tym przedmiocie, kierując do Usługodawcy wiadomość email na adres poczty elektronicznej: accounting@mghost.pl

  14. Usługodawca nie odpowiada za skutki wynikłe z niewniesienia opłaty za dany okres abonamentowy Usługi w terminie, w szczególności związane z niemożnością identyfikacji płatności, nieodebraniem przez Usługobiorcę faktury proforma przesłanej przez Usługodawcę na adres poczty elektronicznej e-mail Usługobiorcy, wpłatą przez Usługobiorcę niepełnej kwoty abonamentowej, wpłatą przez Usługobiorcę należnej kwoty po terminie wskazanym w wysłanej fakturze proforma, nieprawidłowym działaniem systemu płatności za pośrednictwem którego opłata jest wnoszona przez Usługobiorcę.

  15. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w obowiązującym Cenniku Usług. Nowe ceny obowiązują od dnia wprowadzenia zmiany w Cenniku dostępnym w Serwisie. Zmiany cen Usług w trakcie trwania bieżącego okresu abonamentowego Usług nie pociągają za sobą dodatkowych kosztów dla Usługobiorcy do końca opłaconego, bieżącego okresu abonamentowego Usługi.



§4 Prawa i obowiązki Stron

  1. Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania z Usługi z uwzględnieniem zasad fair use, czyli wykorzystywania zasobów Usługodawcy w sposób ekonomiczny oraz zgodny z ich przeznaczeniem. Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści umieszczone przez Usługobiorcę na udostępnionej mu Usłudze. Usługobiorca ponosi wyłączną i nieograniczoną odpowiedzialność za treści i dane znajdujące się na udostępnionej Usłudze.

  2. Usługobiorca zobowiązany jest do informowania Usługodawcy o wszelkich zmianach mających wpływ na realizację Umowy.

  3. Usługobiorca zobowiązany jest do podania prawdziwych danych w procesie zamawiania Usług oraz niezwłocznego ich aktualizowania na Koncie Klienta, nie później niż w ciągu 7 dni od daty zaistnienia zmiany pod rygorem uznania, iż właściwymi danymi kontaktowymi są te, znajdujące się na Koncie Klienta.

  4. Usługobiorca zobowiązany jest do terminowego regulowania płatności na rzecz Usługodawcy, na podstawie wystawionej faktury proforma.

  5. Usługobiorca zobowiązuje się do korzystania z Usługi w sposób nienaruszający przepisów prawa, a także wynikających z nich praw osób trzecich (w szczególności dóbr osobistych, praw autorskich). Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za sposób wykorzystania Usługi przez podmioty trzecie, którym udostępnia korzystanie z Usługi.

  6. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby usługi były świadczone w sposób stały, nieprzerwany i na najwyższym poziomie a w sytuacji planowanej, czasowej przerwy w ich świadczeniu, dołoży wszelkich starań zmierzających do poinformowania Usługobiorców o tym fakcie z odpowiednim wyprzedzeniem. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie, lub nienależyte wykonanie Usługi z przyczyn, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności.

  7. Usługodawca zobowiązuje się do niezwłocznego likwidowania awarii w dostawie Usług powstałych po stronie Usługodawcy.

  8. Usługodawca gwarantuje ciągłość świadczonych usług („SLA”) przez 99,9% czasu w każdym miesiącu kalendarzowym objętym abonamentem zakupionej Usługi. W celu wykonywania Usługi z należytą starannością, Usługodawca ma prawo do robienia przerw w świadczeniu Usług w związku z koniecznością dokonywania czynności technicznych związanych z obsługą, rozbudową i konserwacją systemu informatycznego. Tego typu przerwy nie będą kwalifikowane jako awaria. Usługodawca zastrzega sobie prawo do robienia możliwie krótkich przerw technicznych w funkcjonowaniu Usługi w czasie najmniejszego obciążenia, związanych z obsługą i konserwacją systemu, o których poinformuje Usługobiorcę pocztą elektroniczną e-mail, z co najmniej 12-godzinnym wyprzedzeniem.

  9. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi, a także zastosowanie warunków gwarancji SLA, jeżeli było ono następstwem okoliczności:

    1. wywołanych działaniem, lub zaniechaniem podmiotów innych, niż Usługodawca,

    2. awarią sprzętu lub oprogramowania, której Usługodawca nie mógł zapobiec i na powstanie której nie miał wpływu,

    3. działaniem siły wyższej,

    4. nieprawidłowym korzystaniem z Usług przez Usługobiorcę,

    5. podaniem przez Usługobiorcę nieprawdziwych, lub niepełnych informacji w zamówieniu, a także nieprawdziwych lub niepełnych Danych kontaktowych, jak również braku ich zaktualizowania przez Usługobiorcę,

    6. naruszenia przez Usługobiorcę postanowień Umowy, Regulaminu, Regulaminów szczególnych, przepisów prawa,

    7. uzyskania dostępu do Konta klienta przez niepowołane osoby, lub też działaniem podmiotów trzecich i ich urządzeń,

    8. problemów z działaniem strony internetowej wynikających z działania skryptów na stronie internetowej, lub też z jej modyfikacją (także przez wirusy itp.),

    9. informacji, programów, aplikacji, plików pobranych przez Usługobiorcę z sieci internet,

    10. korzystania przez Usługobiorcę z niezabezpieczonego i nieposiadającego ochrony urządzenia, za pomocą którego łączy się on z siecią internet,

    11. wyczerpaniem dostępnej powierzchni dyskowej, której wykorzystanie zależy od Usługobiorcy,

    12. przekroczeniem choćby jednego z limitów objętych Umową,

    13. problemów związanych z wykorzystaniem Usług hostingowych do obsługi niewspółmiernie wielkiego ruchu,

    14. rozsyłaniem spamu, funkcjonowaniem oprogramowania antyspamowego i antywirusowego,

    15. blokadą Usługi hostingowej z przyczyn określonych w Regulaminach,

    16. planowanymi pracami technicznymi – podczas prac, Usługodawca ma prawo dokonywania prac na Serwerach, które mogą skutkować krótkotrwałą niedostępnością Usług hostingowych. W miarę możliwości technicznych, jeżeli charakter prac na to pozwala, Usługodawca poinformuje u nich w sposób opisany w ust. 9.

  10. W razie niedotrzymania podczas miesiąca kalendarzowego Poziomu SLA przez Usługodawcę, Usługobiorca uprawniony jest do rabatu w wysokości 1% opłaty należnej Usługodawcy od Usługobiorcy za dany okres rozliczeniowy z tytułu świadczenia Usługi hostingowej objętej gwarancją SLA w momencie zdarzenia, za każdą godzinę niedostępności Usług hostingowych po przekroczeniu poziomu SLA w danym miesiącu kalendarzowym.

  11.  Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści Usługobiorcy, a jego ewentualna odpowiedzialność jest ograniczona do wysokości opłaty abonamentowej uiszczonej przez Usługobiorcę. Powyższego ograniczenia nie stosuje się w przypadku, gdy Usługobiorcą jest Konsument, bądź przedsiębiorca kupujący usługę niezwiązaną bezpośrednio z działalnością gospodarczą.

  12. Zgodnie z zasadami postępowania reklamacyjnego określonego w Regulaminie, Usługobiorca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Usługodawcę o braku dostępności Usługi, lub wszelkich nieprawidłowościach. Usługodawca zobowiązuje się do niezwłocznego likwidowania awarii powstałych z przyczyn leżących po jego stronie. Czas trwania awarii liczony jest od momentu zgłoszenia awarii przez Usługobiorcy Usługodawcy, do jej usunięcia.

  13. W dbałości o najwyższą jakość świadczonych Usług, dostępność Usług jest monitorowana przez 24h na dobę przez Usługodawcę. Monitorowanie działania Usług ma na celu zapewnienie natychmiastowej reakcji Usługodawcy na niepożądane zmiany oraz usunięcie awarii, zanim zostanie ona zgłoszona przez Usługobiorcę. Z uwagi na charakter Usługi hostingowej, niektóre awarie mogą mieć ograniczony zasięg i pozostawać poza wiedzą Usługodawcy, w związku z czym, w niektórych przypadkach konieczne jest samodzielne zgłoszenie awarii przez Usługobiorcę.

  14. Usługobiorca może zgłosić każdą awarię poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej e-mail Usługodawcy, znajdujący się pod adresem: emergency@mghost.pl informacji w tym przedmiocie wraz z opisem zaistniałych problemów technicznych. Zgłoszenie powinno zawierać:

    1. rodzaj Usługi, której dotyczy zgłoszenie,

    2. adres IP Usługi,

    3. opis awarii,

    4. czas powzięcia awarii,

    5. dane kontaktowe zgłaszającego.

    Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby usunąć zaistniałą awarię niezwłocznie.

  15. Czynności niestanowiące pomocy technicznej, takie jak:

    1. instalacja oprogramowania Usługobiorcy,

    2. naprawa oprogramowania Usługobiorcy,

    3. niestandardowa konfiguracja usługi,

    4. utrzymanie administracyjne serwera,

    mogą być wykonywane przez Usługodawcę odpłatnie. Jednocześnie, Usługodawca nie jest zobowiązany do wykonywania na zlecenie Usługobiorcy czynności, o których mowa w tym ustępie.

  16. Usługodawca dokonuje archiwizacji danych (backup) ze wszystkich serwerów w odstępach 24h i przechowuje ostatnie zarchiwizowane kopie, z możliwością ich odtworzenia do 7 dni kalendarzowych. Usługodawca nie odpowiada za poprawność wykonania kopii zapasowej.

  17. Usługobiorca jest uprawiony do zwrócenia się do Usługodawcy z prośbą o nieodpłatne przywrócenie danych Usługobiorcy z serwera.

  18. Usługodawca będzie uprawniony do czasowego zawieszenia świadczenia Usługi, lub ograniczenia jej funkcjonalności, bez ostrzeżenia i ponoszenia z tego tytułu jakiejkolwiek odpowiedzialności, jeżeli Usługobiorca:

    1. narusza postanowienia niniejszego Regulaminu,

    2. korzysta z Usługi w sposób, który może doprowadzić do naruszenia prawidłowego funkcjonowania sieci i systemów komputerowych Usługodawcy,

    3. zakłóca działanie usług internetowych Usługobiorców Usługodawcy, lub użytkowników sieci internet,

    4. prowadzi działania mające na celu uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do systemów komputerowych lub przechowywanych w nich informacji, polegające w szczególności na obchodzeniu lub przełamywaniu mechanizmów i procedur zabezpieczeń,

    5. dokonuje zmian, usuwa lub dodaje jakiekolwiek zapisy do informacji osób trzecich bez ich zgody,

    6. przechowuje w ramach Usługi dane o charakterze bezprawnym,

    7. narusza prawa autorskie do oprogramowania instalowanego w ramach Usługi,

    8. w sposób nieautoryzowany skanuje lub bada wrażliwość innych systemów,

    9. przesyła, publikuje, powiela lub rozpowszechnia jakiekolwiek oprogramowanie zawierające wirusy, lub inną szkodliwą zawartość,

    10. popełnia czyn zabroniony w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, np. rozpowszechnia oferty handlowe bez udokumentowanej zgody na otrzymywanie takiej korespondencji przez odbiorcę (spam),

    11. wykorzystuje serwer pocztowy, którego oprogramowanie nie jest zabezpieczone przed nieautoryzowanym wykorzystaniem przez osoby niepowołane do wysyłki poczty elektronicznej, zazwyczaj spamu,

    12. działa na szkodę innych klientów Usługodawcy, lub użytkowników sieci Internet, np. poprzez naruszanie prywatności, lub branie udziału w wyłudzaniu poufnych informacji osobistych (np. phishing),

    13. korzysta z Usługi do przeprowadzania, lub pomocy w realizacji ataków typu „denial of service” na inne strony, bądź usługi internetowe,

    14. korzysta z nieautoryzowanych adresów IP wykraczających poza ramy zawartej Umowy,

    15. jest nieosiągalny dla Usługodawcy w oparciu o dane kontaktowe zawarte na Koncie klienta,

    16. nie wykonuje innych istotnych zobowiązań wynikających z umowy, w szczególności dopuszcza się opóźnienia w zapłacie całości, lub części należnych opłat.

  19. Usługobiorca ma prawo do udzielania innemu podmiotowi (Użytkownikowi) upoważnienia do korzystania z zamówionych przez Usługobiorcę Usług, w zakresie wskazanym w upoważnieniu. Usługobiorca zobowiązany jest wskazać adres poczty elektronicznej e-mail Użytkownika na Koncie Klienta, jako dodatkowy kontakt. W takim przypadku do Użytkownika stosuje się odpowiednio postanowienia Umowy, Regulaminu i Regulaminów Szczególnych.

  20. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za sposób korzystania z Usług przez Użytkownika, w tym za naruszenia postanowień Umowy, Regulaminu i Regulaminów szczególnych, przepisów powszechnie obowiązującego prawa, zasad współżycia społecznego i dobrych obyczajów, których Użytkownik się dopuścił, rozsyłanie spamu. W razie powzięcia przez Usługodawcę informacji o dopuszczeniu się naruszenia przez Użytkownika, Usługobiorca zobowiązuje się do współpracy w zwalczaniu bezprawnego działania Użytkownika, w tym do podania danych Użytkownika umożliwiających jego identyfikację.

  21. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmówienia wykonania Usługi za podaniem przyczyny odmowy, w szczególności w przypadku, gdy Usługobiorca w przeszłości naruszał postanowienia Regulaminu lub Regulaminów szczególnych, gdy Usługobiorca ma zamiar wykorzystywać Usługi w celu sprzecznym z prawem, lub skutkującym powstaniem odpowiedzialności karnej lub cywilnej, a także sposób szkodzący renomie Usługodawcy i świadczonych przez niego usług.

  22. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy udzielenia Usługobiorcy nietypowej pomocy technicznej w przypadku, gdy Usługobiorca nie uiści Usługodawcy odpowiedniej opłaty z tego tytułu, wynikającej z Cennika Usług, lub ustalonej przez Strony.

  23. Usługodawca ma prawo usunąć Konto Klienta i zaprzestać świadczenia Usług na rzecz Usługobiorcy bez zwracania mu opłaty abonamentowej w przypadku, gdy Usługobiorca, lub Użytkownik naruszą przepisy powszechnie obowiązującego prawa, Regulaminu lub Regulaminów szczególnych, lub też wysyła spam. Usługodawca ma prawo usunąć Konto Klienta i zaprzestać świadczenia Usług na rzecz Usługobiorcy także wtedy, gdy:

    1. korzystanie przez Usługobiorcę z Usług utrudnia korzystanie z nich innym Usługobiorcom,

    2. korzystanie przez Usługobiorcę z Usług powoduje nadmierne eksploatowanie serwera Usługodawcy ponad określone limity,

    3. opóźnienie Usługobiorcy w uregulowaniu faktury proforma przekroczyło 14 dni.

  24. Usunięcie Konta i zaprzestanie świadczenia Usług na rzecz Usługobiorcy jest poprzedzone zablokowaniem Konta niezwłocznie po powzięciu informacji o dopuszczeniu się przez Usługobiorcę naruszenia i bezskutecznym wezwaniem Usługobiorcy za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail do zaprzestania naruszenia i usunięcia jego skutków najpóźniej w ciągu 24 godzin od otrzymania wezwania. Usunięcie Konta klienta przez Usługodawcę i zaprzestanie świadczenia Usług na rzecz Usługobiorcy z przyczyn określonych w przedmiotowym ustępie nie wiąże się ze zwrotem Usługobiorcy opłaty abonamentowej.

  25. Usługodawca zastrzega sobie prawo do udostępniania Usługobiorcy, bez dodatkowych opłat, dodatkowych opcji Usług, jak również polepszania ich parametrów. Realizacja tego uprawnienia, jak również zaprzestanie świadczenia tak udostępnionych Usług, nie wymaga zmiany Umowy, zgody Usługobiorcy, jak również jego wcześniejszego powiadomienia i nie uprawnia Usługobiorcy do rozwiązania Umowy.

  26. Usługodawca może dochodzić odszkodowania z tytułu szkody, jaką poniósł w związku z nieprawidłowym korzystaniem przez Usługobiorcę z Usług, naruszeniem postanowień Umowy, Regulaminu, Regulaminów szczególnych, przepisów powszechnie obowiązującego prawa, zasad współżycia społecznego i dobrych obyczajów, których Usługobiorca lub Użytkownik się dopuścił.

  27. Usługodawca nie dokonuje ogólnego monitorowania informacji oraz danych jakie udostępniane są przez Usługobiorców przy wykorzystaniu Usług świadczonych przez Usługodawcę, w tym poprzez systemy algorytmicznego podejmowania decyzji. W przypadku zgłoszenia naruszenia praw autorskich, Usługodawca usunie takie pliki z Usługi, niezwłocznie po stwierdzeniu ich niezgodnego z prawem charakteru.

  28. Usługodawca umożliwia każdemu podmiotowi dokonanie zgłoszenia treści, które według podmiotu zgłaszającego stanowią treści nielegalne i które udostępniane są przy wykorzystaniu Usług świadczonych przez Usługodawcę. Przedmiotowe zgłoszenia mogą być przesyłane drogą elektroniczną na następujący adres email: moderation@mghost.pl. Aby zgłoszenie zostało uznane za skutecznie złożone musi zawierać:

    1. uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba, lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści,

    2. jasne wskazanie dokładnej, elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL, lub dokładne adresy URL, wraz z dodatkowymi informacjami umożliwiającymi identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju Usługi hostingu,

    3. imię i nazwisko, lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonującego zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/93/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej, zastępującej decyzję ramową Rady 2004/68/WSiSW,

  29. Zawiadomienie, w pierwszej kolejności, jest analizowane pod względem prawidłowości. Usługodawca, bez zbędnej zwłoki, powiadomi podmiot zgłaszający o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.

  30. W przypadku, gdy zawiadomienie potwierdzi stan i charakter pliku, lub treści, plik lub treść zostanie, bez dodatkowego wezwania Usługobiorcy, usunięta. W przypadku ponownego zgłoszenia i stwierdzenia takiego naruszenia, Konto tego Usługobiorcy zostanie usunięte.

  31. Wszelkie dane na temat Usługobiorcy, którego dotyczy zawiadomienie oraz na temat jego Konta, z adresem IP, z którego dokonano wczytania pliku włącznie, Usługodawca ma prawo zachować i udostępnić je odpowiednim osobom/podmiotom trzecim w przypadku, gdy tak będą nakazywać przepisy prawa, nawet po usunięciu Konta Usługobiorcy.

  32. Skargi dotyczące działań podjętych w związku z nielegalnymi treściami mogą być składane w trybie właściwym dla reklamacji uregulowanym w niniejszym Regulaminie.


§5 Postępowanie reklamacyjne

  1. Wszelkie zastrzeżenia dotyczące świadczonych za pośrednictwem Serwisu Usług („Reklamacja”) należy kierować na adres korespondencyjny Usługodawcy: MGHost Sp. z o.o., ul. Kowalska 5/203, 20-115 Lublin lub elektronicznie, na adres email Usługodawcy: contact@mghost.pl.

  2. Reklamacja powinna zawierać opis problemu, którego dotyczy oraz wskazywać zakres żądania Usługobiorcy. Reklamacja powinna zostać opatrzona podpisem składającej ją osoby oraz wskazywać dane kontaktowe, niezbędne do udzielenia odpowiedzi na Reklamację. W przypadku podania w reklamacji danych, lub informacji wymagających uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Użytkownik zostanie poproszony o uzupełnienie tych informacji we wskazanym zakresie w terminie 7 dni od otrzymania informacji o konieczności uzupełnienia reklamacji. Po bezskutecznym upływie terminu określonego w niniejszym ustępie, reklamacja ulega odrzuceniu.

  3. Postanowień z ust. 2 nie stosuje się do wniosków Usługobiorców obejmujących wyłącznie żądanie usunięcia awarii, lub udzielenia pomocy w kwestiach technicznych. Złożenie wniosku o usunięcie awarii nie jest jednoznaczne ze złożeniem reklamacji.

  4. Reklamacja nie zostanie rozpatrzona, jeśli nie została złożona przez osobę uprawnioną.

  5. Złożenie Reklamacji nie zwalnia z dokonania terminowej zapłaty za Usługę będącą przedmiotem reklamacji.

  6. W celu umożliwienia Usługodawcy rozpatrzenia Reklamacji, powinna być ona złożona niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia będącego przyczyną jej złożenia. Reklamacje złożone po upływie 90 dni od dnia zaistnienia podstawy do ich złożenia nie będą rozpatrywane, o czym Użytkownik zostanie poinformowany w trybie właściwym do udzielani odpowiedzi na Reklamację, określonym w ust. 4 poniżej.

  7. Reklamacje nie mogą dotyczyć:

    1. rejestracji Usług w złej wierze lub niezgodnie z prawem,

    2. zgłoszenia roszczeń do Usług przez inny podmiot,

    3. utraty danych autoryzujących do Usług niezawinionej przez Usługodawcę i następstw tego zdarzenia,

    4. wykorzystania Usług niezgodnie z ich przeznaczeniem.

  8. Usługodawca zastrzega sobie 14-dniowy termin rozpatrzenia reklamacji, licząc od dnia jej otrzymania. Odpowiedzi na reklamacje udzielane są pisemnie, lub za pomocą wiadomości e-mail.

  9. Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, udzielany jest rabat poprzez obniżenie faktury w kolejnym okresie rozliczeniowym. Jeśli reklamacja nastąpiła w ostatnim okresie rozliczeniowym, Usługobiorca ma też możliwość wykorzystania rabatu na zakup dowolnej z Usług Usługodawcy, lub korekty ostatniej faktury za usługę ze zwrotem odpowiedniej części dokonanej opłaty abonamentowej na wskazany rachunek bankowy.



§6 Odstąpienie od Umowy

  1. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów:

    1. w której przedmiotem świadczenia jest produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

    2. o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.

  2. Z zastrzeżeniem §6 ust. 1 Regulaminu konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w §12 ust. 7 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Konsument ma prawo do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy:

    1. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: contact@mghost.pl,

    2. na adres korespondencyjny Usługodawcy: MGHost Sp. z o.o., ul. Kowalska 5/203, 20-115 Lublin.

  3. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.) oraz dodatkowo dostępny jest w załączniku nr 1 do Regulaminu. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

  4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się dla umów o świadczenie Usługi – od dnia zawarcia Umowy.

  5. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowę uważa się za niezawartą.

  6. Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Usługobiorca będący konsumentem, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.

  7. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od Umowy, które obowiązany jest ponieść:

    1. W przypadku Usługi, której wykonywanie - na wyraźne żądanie konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

    2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

      • o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,

      • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,

      • w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

      • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcy o utracie prawa odstąpienia od umowy.



§7 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur udostępniane są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    spory konsumenckie, ważne adresy, sprawy indywidualne.

  2. Klient posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia swoich roszczeń:

    1. zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,

    2. zwrócenie się do stałego polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy, adres tutaj,

    3. zwrócenie się o bezpłatną pomoc prawną m.in. do Federacji Konsumentów - adres strony internetowej: federacjakonsumentow.org.pl.

  3. W rozwiązywaniu sporów transgranicznych pomaga Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. Adresy tych instytucji dostępne są na stronie internetowej Europejskiego Centrum Konsumenckiego konsument.gov.pl.

  4. Usługobiorca może również skorzystać z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (platforma ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów Konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). ODR (online dispute resolution) dostępnej pod adresem elektronicznym: tutaj. Europejska platforma ODR stanowi jeden wspólny punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, umożliwiający pozasądowe rozstrzyganie sporów dotyczących zobowiązań umownych, wynikających z zawartej internetowej umowy usług: tutaj.

  5. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu tj. Usługodawca i Usługobiorca wyrażają na to zgodę.


§8 Rozpoczęcie i zakończenie świadczenia

  1. Umowa zostaje zawarta w chwili zamówienia Usługi przez Usługobiorcę.

  2. Każda kolejna Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Usługodawcę należności z tytułu Ceny za kolejny okres abonamentowy, lub dopłaty w przypadku zmiany abonamentu na wyższy, w sposób określony w Regulaminie.

  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do rozwiązania Umowy, jeżeli Usługobiorca nadmiernie, lub w sposób niewłaściwy eksploatuje jego zasoby. Jeżeli Usługobiorca w terminie 14 dni od otrzymania informacji w tym przedmiocie nie usunie problemu, Usługodawcy przysługuje prawo zaprzestania świadczenia Usług na rzecz Usługobiorcy, o czym poinformuje go z 7-dniowym wyprzedzeniem.

  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy przedłużenia okresu abonamentowego na kolejny okres rozliczeniowy, o czym poinformuje Usługobiorcę za pośrednictwem poczty email, kierując informację w tym przedmiocie na adres e-mail Usługobiorcy podany w panelu klienta, wskazując przyczynę odmowy.

  5. Umowa wygasa z dniem:

    1. w przypadku nieotrzymania przez Usługodawcę należności z tytułu Ceny za Usługę,

    2. upływu opłaconego przez Usługobiorcę okresu abonamentowego i nieprzedłużenia Umowy o kolejny okres abonamentowy zgodnie z Regulaminem,

    3. wypowiedzenia przez Usługobiorcę Umowy w związku z brakiem akceptacji zmian Regulaminu, o czym mowa w §9 Regulaminu.

  6. Jednocześnie z wygaśnięciem Umowy o Usługi rozwiązaniu ulega Umowa Powierzenia.


§9 Postanowienia końcowe

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu, Regulaminów szczególnych a także innych dokumentów do, których one odsyłają, w zakresie w jakim jest to dopuszczalne przez obowiązujące przepisy, w przypadku zaistnienia istotnych przyczyn związanych z technicznym, bądź merytorycznym aspektem funkcjonowania Usługi, w tym w szczególności w przypadku stosownych zmian w obowiązujących przepisach prawa. Zmiany Regulaminu będą udostępniane na stronach Serwisu oraz doręczane uprzednio Użytkownikom na adres podany w Koncie Klienta. W przypadku niezaakceptowania zmian w Regulaminie, Użytkownik powinien niezwłocznie powiadomić Usługodawcę o takiej decyzji drogą mailową na adres: contact@mghost.pl. Usługobiorca ma wówczas prawo wypowiedzieć Umowę z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia, jeżeli jest to dozwolone w ramach danej Usługi.

  2. Brak wypowiedzenia Umowy uważa się za akceptację zmian w Regulaminie.

  3. O zmianie Regulaminu, Usługodawca poinformuje Usługobiorcę za pośrednictwem Konta oraz wiadomości elektronicznej e-mail. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia powiadomienia Usługobiorcy o zmianie. Usługodawca poinformuje Usługobiorcę o treści zmian oraz przewidywanym terminie ich wejścia w życie.

  4. W sprawach nieunormowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą postanowienia Regulaminów szczególnych, a także przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm).

  5. Usługodawca ustanawia punkt kontaktowy, który umożliwia organom Państw członkowskich UE, Komisji UE oraz Radzie Usług Cyfrowych prowadzenie z nim bezpośredniej komunikacji elektronicznej w sprawach związanych z realizacją obowiązków wynikających z Aktu o usługach cyfrowych. Przedmiotowa komunikacja może odbywać się poprzez wyznaczony do tego, następujący adres: moderation@mghost.pl. Komunikacja prowadzona w ramach punktu kontaktowego prowadzona jest w języku polskim lub języku angielskim.

  6. Jeżeli dane postanowienie Umowy, Regulaminu lub Regulaminu szczególnego okaże się nieważne z mocy prawa lub jego realizacja nie będzie możliwa, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, a Strony podejmą kroki w celu zmiany lub uzupełnienia Umowy, Regulaminu lub Regulaminu szczególnego. W przypadku braku zmiany lub uzupełnienia – zastosowanie znajdą przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

  7. Wszelkie spory powstałe w związku z Umową Usługobiorca i Usługodawca podejmują się rozwiązywać w drodze polubownej. W przypadku, gdyby osiągnięcie porozumienia nie było możliwe, Strony poddadzą spór sądowi powszechnemu właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy. Postanowienie to nie dotyczy jednak przypadków, gdy Klientem jest Konsument bądź Przedsiębiorca kupujący usługę niezwiązaną bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą.

  8. Regulamin obowiązuje od dnia 28.10.2024 r.